Naujienos

Išleistas naujas „Kvantinės fizikos“ vadovėlis

2020 10 01

Su džiaugsmu pranešame, kad prieš keletą dienų Vilniaus universiteto (VU) leidykla išleido naują lietuvių kalba parašytą vadovėlį „Kvantinė fizika“, skirtą aukštųjų mokyklų fizinių mokslų srities studentams. Knygos autoriai – žinomi Lietuvos mokslininkai, tiriantys molekulines sistemas ir jų sąveiką su šviesa bei turintys ilgametės patirties dėstant kvantinės fizikos kursą Vilniaus universiteto studentams: Lietuvos mokslų akademijos (LMA) Jaunosios akademijos narys, VU docentas ir Fizinių ir technologijos mokslų centro (FTMC) vyresnysis mokslo darbuotojas Jevgenij Chmeliov, buvęs VU lektorius ir šiuo metu UAB „Šviesos konversija“ dirbantis mokslininkas Vytautas Butkus bei LMA tikrasis narys, VU profesorius emeritas ir FTMC vyriausiasis mokslo darbuotojas Leonas Valkūnas.
Išleistas per 600 puslapių apimties vadovėlis vainikavo kelerių metų atkaklų darbą pasinaudojant studijoms skirtų vadovėlių geriausia pasauline praktika ir perteikiant sudėtingą mokslą studentams suprantama kalba. Čia gausu kvantinės mechanikos sąvokų ir dėsnių taikymo pavyzdžių, savarankiškam nagrinėjimui skirtų uždavinių ir giliau susipažinti su mikrodalelių pasaulio ypatumais skirtų skyrelių. Pirmuosiuose skyriuose nuosekliai pristatomas šiuolaikinėje kvantinėje mechanikoje naudojamas matematinis aparatas, vėlesniuose skyriuose šie dėsniai pritaikomi nagrinėjant pačius įvairiausius mikrodalelių pasaulyje vykstančius reiškinius – dalelių sklaidą, reliatyvistinį judėjimą, elektromagnetinio lauko kvantavimą, kvantinių sistemų sąveiką su šviesa, atomų ir molekulių kvantinį aprašymą bei jų sąveiką su daug laisvės laipsnių turinčia aplinka. Dėl šios priežasties autoriai tikisi, kad jų vadovėlis bus ne tik naudingas kvantinę mechaniką studijuojantiems studentams, bet ir taps kvantinius reiškinius tiriančių mokslininkų parankine knyga.
Netrukus su vadovėliu bus galima susipažinti VU bibliotekoje, taip pat bus galima įsigyti VU leidyklos išleistomis knygomis prekiaujančiuose knygynuose.

Parengė LMAJA mokslinė sekretorė dr. Diana Marčiulynienė